14 Kasım 2009 Cumartesi

Sen ağlama anam açılım çoktur

Yakın
Dün Ücra ve Tesmeralsekdiz için Yakın'daydım. Son iki ayda şiir kitaplarının rafları ikinci kez değişti. Yakın zamanda ÖSS-LGS-ALES-TÜS-YMS-LES-YDS-YMS kitaplarının yanına geçirebilirler. Ön ve vitrinik raflarda ise Kürt politikası (çok üzmeyerek) ile (anaparaca) Sekrıtvari kitaplar göze çarpıyordu (Nil Gün ablanın fare tuzakları, Ferrarisiyle artık ne yaptığını anlayamadığımız bilge, Ebru Şallı ile pilates, vb.) (çok üzerek).

Şiirimiz mor külhanimiş abiler
Daktiloya çekilmiş şiirleri buldum. Daha önce nasıl da farkedememiştim. Mor kapaklı olduğuna yordum. Birkaç hafta önce yapılan bilimsel bir çalışmayla da kanıtlanmış. Morsu/pembesi kapaklı kitapları erkek okuyucular almazmış. Everest'e sesleniyorum yaptığınız yanlış, hemen bunu telafi edin. Nilgün Marmara gibi bir şair grisi/siyahsı kapakları hakediyor.

Pipet
Bugün yeni birşey daha öğrendim. Pipet ilk çağlarda ayraç olarak kullanılırmış. Latince pipe boru demek iken seperatum'a göndermeyle buradaki kelime kökünün son harfi alınarak pipet denmiş. Kötü bir çeviriyle "boru"+"(ayır[mak])"tan "borur" gibi...

Hiç yorum yok: