4 Nisan 2010 Pazar

The Partisan / Leonard Cohen






Partizan


En.
Onlar sınırın ötesinden yağdıklarında
bana teslim olmam söylendi,
ama ben bunu yapamazdım;
Silahımı alıp ortadan kayboldum.

Sık sık adımı değiştirdim,
karımı ve çocuklarımı yitirdim
ama pek çok arkadaşım var,
ve bir kısmı da benimle birlikte.

Yaşlı bir kadın bize sığınak verdi,
sakladı bizi tavanarasında,
sonra askerler geldi;
fısıltı bile çıkarmadan öldü.

Sabah burada üç kişiydik
akşamüstüye yalnız ben kaldım
ama yola devam etmeliyim;
bu siperler hapis benim için.

Ah, rüzgar, rüzgar esiyor,
mezarların üzerinden rüzgar esiyor,
özgürlük yakında gelecek;
biz de gölgelerden çıkacağız.
Fr.
Evime geldi Almanlar
“Kendini tanıt” dediler
ama ben korkmadım
silahımı kuşandım

Yüzlere kez değiştirdim adımı
yitirdim karımı ve çocuklarımı
ama dostlarım var çokça
bütün Fransa var yanımda

Bir tavanarasında yaşlı bir adam
gece için bizi sakladı
Almanlar onu yakaladılar
hiçbir iz bırakmadan öldü

En.
Ah, rüzgar, rüzgar esiyor,
mezarların üzerinden rüzgar esiyor,
özgürlük yakında gelecek;
biz de gölgelerden çıkacağız.

Hiç yorum yok: